Wednesday, May 2, 2012

Kenapa Sudirman Kurus?


Bila saja Sudirman muncul dalam rancangan Band 4-5 RMIK Isnin lalu, maka ramailah peminatnya menelefon, semuanya bertanya: Kenapa Sudir kurus? Boleh tanya tak, Abang Sudir kurus kerana apa?

Pendek kata bertalu-talu pertanyaan pasal badan Sudir yang kurus itu.

Kesian Sudir..... jangan pula nanti ada yang menyangka yang bukan-bukan tentang dia. Maklumlah zaman sekarang ini, bila orang kurus aje, tak ada lain mesti disangka hisap dadah! Gila takkanlah Sudirman sebodoh itu?

Apa yang BAM tau, Sudir kurus sebenarnya ada tiga sebab: Pertama, sungguh berat tekanan jiwanya selepas bercerai dengan "Kay". Kedua, Sudir meradang dia tak dapat makan sedap dan sempurna kerana sakit gigi. Dan ketiga, kerana terlampau banyak kerja, tiap hari bekerja dan berlatih untuk setiap shownya, untuk meningkatkan mutu persembahan shownya.

Sudir sentiasa bekerja kuat sehingga melupakan makan dan minum. Makan minumnya tak menentu! Kerana itu badannya semakin kurus. Dan untuk memberi tenaga kepada tubuh badannya, apa yang BAM tau, kebiasaannya, beberapa jam sebelum show, Sudir akan menelan beberapa butir telur ayam mentah! Pendek kata bilik Sudirman penuh dengan telur ayam.

BAM - Semakin hari semakin tembam!




No comments: