Thursday, October 27, 2011

Gandingan Sudirman & Noorkumalasari

Sudirman & Noorkumalasari merupakan teman rapat

HUBUNGAN diantara Noorkumalasari dengan Sudirman yang begitu erat dan mesra sesungguhnya sudah tidak menjadi rahsia lagi. Kemunculan mereka berdua dalam beberapa siri TV dan dalam album terbaru Noor telah membuktikan betapa akrabnya persahabatan mereka berdua.

Sewaktu ditemui ketika sedang membuat rakaman Video Pop di Studio TV3 baru-baru ini, Noor tidak menafikan kenyataan itu. Kata Noor: "Kami rapat sejak dari dulu. Sejak Noor masih jadi isteri Onn dan Sudir jadi suami Kay. Sebenarnya kami jadi mesra dan rapat seperti ini secara kebetulan. Maksud Noor, kebetulan kerana kami sama-sama mempunyai kesukaan yang sama."

"Misalnya, Noor suka warna hitam dan putih, Sudir pun begitu. Sudir suka berlagak garang waktu menyanyi di pentas, Noor pun begitu. Sebab itulah agaknya ramai yang kata 'showmanship' Noor dengan Sudir hampir serupa. Noor tahu ramai yang kata begitu. Sebenarnya itu secara kebetulan!" Akui Noor secara terus terang.

"Peminat Noor sendiri ramai yang hantar surat pada Noor, panggil Noor 'Lady Sudir'. Noor tak kisah dan Noor tak kecil hati. Itukan pendapat dan pandangan peminat terhadap diri Noor."

Menurut Noor, hubungan eratnya dengan Sudir bukan sekadar di dalam lensa kamera ketika menyanyi bersama. "Malah kalau Noor dapat jemputan seseorang pun, Sudir ambil berat."

"Noor jadi lebih mesra dengan Sudir pun sebab sikapnya yang begitu 'take care'. Misalnya sewaktu Noor dapat tawaran menyanyi di Paddock, Sudir datang jumpa Noor minta kepastian."

"Dia meneliti lagu-lagu yang sudah Noor senaraikan untuk Noor nyanyikan di Paddock. Kemudian dia menceritakan pengalamannya waktu menyanyi di Paddock sebagai contoh untuk Noor. "Ujar Noor menceritakan sikap ambil berat Sudir terhadapnya.

Begitulah Sudir! teman yang 'concern' tentang perkembangan karier Noorkumalasari.

Apakah stail rambut Noor yang bersiput dan dicucukkan dengan 'chopstick' panjang itu juga ilham dari Sudir?

"Tidak! Siput dan 'chopstick' ini ilham dari Mike Bernie. Kata dia, muka Noor 'oriental look'. Jadi dia suruh Noor bersiput biar terus nampak ketimuran. Lagipun Noor memang rimas kalau menyanyi rambut mengerbang. Noor lebih suka tunjukkan memek muka waktu menyanyi." Cerita Noor terus terang.

Petikan: Artikel Syok! Peminat Panggil Noor 'Lady Sudir' URTV terbitan 1980-an Oleh Fatimah Hassan.

Sudir & Noor sewaktu merakamkan persembahan lagu 
'Melangkah Seiringan' dalam rancangan Video Pop di TV3




No comments: