Tuesday, February 22, 2011

Wajah-Wajah Sudirman


Evolusi Penampilan Sudirman Haji Arshad

Sejak Sudirman memenangi Juara Bintang RTM 1976, dia sudah mulai terkenal lebih-lebih lagi dengan gayanya semasa melakukan persembahan. Dan dia sering menukar fesyen rambutnya dari kerinting ke rambut style punk dan kemudian pendek macam rekruit. Begitu juga dengan pakaiannya yang lain dari penyanyi-penyanyi lain di mana dia sendiri yang menjadi pereka fesyen pakaiannya sendiri. Sudir juga sering membuat pembaharuan dari segi persembahannya dan juga pakaian dan rambut. Mungkin kerana itulah dia sering menjadi tumpuan peminat-peminatnya.

3 comments:

Nur68 said...

Assalamualaikum, tak sangka pulak ada blog ini, kalau tak masuk blog Kakjee tadi mmg tak tau ttg blog ini. So happy to read about him here and spt biasa sebak dan nangis bila baca ttg aruah bila dia sakit. TQ for dedicating this blog to aruah Sudirman.

Datuk Sudirman Haji Arshad said...

Waalaikumussalam, terima kasih kembali kerana sudi mengunjungi blog ni, memang sedih sangat kesudahan hidup Awah Abg Sudir. Blog ini saya bina khas buat mengenang jasa Arwah Abg Sudir & nak orang lain lebih kenal siapa Abg Sudir dengan erti kata sebenar, harap Nur terus beri sokongan, TQVM...

Bunga Kikin said...

terima kasih kerana mewujudkan blog tentang arwah sudirman, seakan beliau masih terasa ada bersama kite. Alfatihah for him. semoga beliau tenang dialam sana..
btw, sebak baca tentang arwah.