Tuesday, March 17, 2020

SUDIRMAN MILIKI PROTON SAGA

Sudirman Hj. Arshad sedang beraksi di 'boot' kereta Proton Saga yang baru dibelinya di cawangan EON Jalan Segambut, Kuala Lumpur.

KUALA LUMPUR 21 Feb. - Penyanyi pujaan ramai, Sudirman Hj. Arshad yang terkenal dengan lagunya 'Basikal Tua', kini mempunyai suatu yang lain pula untuk dinyanyikan - Proton Saganya yang baru.

Sudirman hari ini menerima sebuah Proton Saga 1.5s berwarna putih dengan nombor pendaftaran Proton 108 dari Pemangku Pengurus Besar Pemasaran Edaran Otomobil Nasional, Encik Nadzmi Salleh di cawangan EON Jalan Segambut.

"Saya sungguh gembira dapat memiliki kereta nasional Proton Saga kerana ia benar-benar suatu kejayaan Malaysia dan ia cantik, serta sesuai untuk semua," kata beliau ketika menerima anak kunci kereta itu dari Encik Nadzmi.

Sudirman yang tidak mempunyai lesen memandu, berkata "ini bukan bermakna saya tidak boleh memiliki Proton Saga. Pembantu saya akan membawa ke mana saya nak pergi."

Sudirman dengan wajah berseri-seri, berpakaian baju Melayu menambah bahawa ia sudah lama berhasrat untuk memiliki kereta itu sejak pelancarannya lagi.


Sumber: Petikan akhbar terbitan 22 Februari 1986.

1 comment:

Mohamad Anwar said...

Dimana lah kereta ni sekarang agaknya